Den 5 mars gör vi ett underhållsarbete som påverkar er gruppavtalade TV-tjänst från Sappa.
Vad händer 5 mars?
Vi behöver genomföra ett teknisk underhållsarbete för TV-kunder i Trollhättan och Vänersborg. Vi passar samtidigt på att uppgradera så att hela vårt TV-utbud blir i
HD-kvalitet, vilket innebär bättre ljud och bild. Uppdateringen möjliggör även plats i nätet för att vi i framtiden ska kunna utöka vårt utbud.
Arbetet kommer att utföras den 5 mars mellan kl 12-17. Under arbetet kommer samtliga TV-kanaler påverkas (såväl basutbud som individuella tilläggspaket) och bilden kan komma att försvinna. Den boende vet att en uppdatering har gjorts när kanalerna blivit svarta, alternativt om det dyker upp ett meddelande på TV:n. Vi uppdaterar också driftinformation här när arbetet är klart.
Vad behöver de boende göra?
Om den boende har en digitalbox så behöver man göra en fabriksåterställning. Och om era medlemmar har TV-modul eller ett basutbud som inte kräver utrustning, behöver de göra en ny kanalsökning. Det kan också dyka upp ett meddelande på TV:n, då behöver man bara godkänna/trycka OK/fortsätt.
Hur sprids den här informationen till era hushåll?
Vi kommer att informera alla kunder som vi har kontaktuppgifter till via mejl och sms. Dessvärre är det många hushåll som vi inte har digitala uppgifter till. För att ni ska slippa onödiga frågor från de boende vid dagarna kring omläggningen ser vi gärna att ni hjälper oss att sprida informationen till hushållen.
Via knappen nedan finns ett informationsblad som nedladdningsbar pdf. Ni skulle kunna mejla PDF:en, skriva ut informationsbladet och dela ut i brevlådor, ladda upp i en boende-app/hemsida och/eller sätta upp i trapphuset.
Mer information och hjälpguider
Vi har samlat all viktig information om kanaluppdateringen på en hjälpsida. Där finns bland annat länkar till guider för fabriksåterställning och kanalsökning samt frågor och svar.
/Styrelsen